10 december 2008

Program 17/12/08

Filmski večer:
In girum imus nocte et consumimur igni
(v sklopu cikla situacionističnega filma)

Sreda, 17. december 2008, ob 20h

Delno avtobiografija nekdanjega člana SI Guya Deborda je hkrati teoretsko delo o še vedno tudi naši realnosti ter predočitev nekaterih razmislekov, iz katerih se je napajal projekt Situacionistične Internacionale ter Debordovo lastno življenje. Alain Badiou je film označil za prelepo nostalgično meditacijo, kdo drug pa bi v njem utegnil prepoznati tudi kaj uporabnega za lastno življenje in politično prakso. Je poročilo o življenju človeka, ki je družbo v času, ko je ta o sebi imela najboljše mnenje, poimenoval za družbo spektakla in se proglasil za njenega sovražnika. Debord se ukvarja z odnosom med posameznikom in zgodovino: “Plačati je potrebno vnaprej in v gotovini, da vidiš, kaj se bo zgodilo;” razkriva taktične manevre SI: “Naš cilj ni bil namreč prav nič drugega kot izzvati praktičen in javen razkol med tistimi, ki še vedno želijo obstoječi svet in med tistimi, ki se ga bodo odločili zavrniti;” poroča o osebni izkušnji eksila: ““tudi jaz sem izgnan iz Firenc;” se spominja mladoletnih punc, morilcev, tovarišev, tatovov in drugih sopotnikov: “Ko govorim o teh ljudeh, se morda zdi, da se iz njih norčujem. A to ni res. Pil sem njihovo vino in jim ostajam zvest [lojalen]. In ne verjamem, da me je karkoli, kar sem od takrat naredil, naredilo na kakršenkoli način boljšega, kakor so bili oni takrat.”

angleški podnapisi
režija: Guy Debord
trajanje: 105 min
leto: 1978

Projekciji sledi diskusija ali pa tudi ne.

Več informacij o filmskem ciklu najdeš tu.

Ni komentarjev: